Εκπαιδευτικά προγράμματα

Οι μη βιώσιμες πόλεις είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εποχής μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Το σύνθημα “κάντε πόλεις και ανθρώπινους οικισμούς χωρίς αποκλεισμούς, ασφαλείς, ανθεκτικές και βιώσιμες” – 11ος στόχος του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, θα μπορούσε να νοηματοδοτήσει έναν παγκόσμιο κοινό στόχο για κάθε πολιτεία.

Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να εμπνεύσει τους μαθητές να εκφραστούν καλλιτεχνικά πάνω στο ζήτημα των μη βιώσιμων πόλεων, να δημιουργήσουν έργα τέχνης τα οποία θα αναδεικνύουν τα προβλήματα που μαστίζουν τις σύγχρονες πόλεις, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουν για να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων αυτών.
Η διδακτική προσέγγιση γίνεται με τη μέθοδο της επίλυσης προβλήματος, μέσω της βιωματικής εμπειρίας.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος επισκεφθήκαμε το Σπήλαιο Καψια και την Τρίπολη, στις 3 Απριλίου.

Στο σπάνιας ομορφιάς Σπήλαιο Κάψια, τα παιδιά είδαν εντυπωσιακούς σχηματισμούς σταλακτίτων και σταλαγμίτων με ταυτόχρονη εμπεριστατωμένη ξενάγηση. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την πρωτεύουσα της Αρκαδίας και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναζητήσουν ιστορικά και περιβαλλοντολογικά σημεία ενδιαφέροντος με οδηγό σχετικό φυλλάδιο με το χάρτη του κέντρου της πόλης και προτεινόμενες δραστηριότητες. Η Τρίπολη αποδείχτηκε πόλη με κατοίκους φιλόξενους, που οι περισσότεροι κινούνταν στο κέντρο της πόλης με ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια και δίκυκλα. Η πόλη μας αποκάλυψε την ιστορία της, όμορφα παραδοσιακά κτίρια, εκκλησίες, μνημεία και εικαστκές παρεμβάσεις. 

Για δεύτερη συνεχόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας εκδίδουν τη δική τους σχολική εφημερίδα, με άρθρα που αφορούν τη σχολική καθημερινότητα και την επικαιρότητα.

Την Τρίτη 27 Φεβρουάριου η συντακτική ομάδα επισκέφθηκε την εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” στο Μαρούσι. Εκεί ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και στα γραφεία της εφημερίδας και με τη βοήθεια των στελεχών της, έφτιαξαν το δικό τους πρωτοσέλιδο πρωτοσέλιδο.

Σχολικό έτος 2022-23

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Τη φετινή χρονιά πραγματοποιήθηκε Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 25 μαθητές της Β’ τάξης με επιβλέποντα καθηγητή τον κ.Παναγιώτη Πετρίδη.

ΠρόγραμμαGirls Go Circular – Ψηφιακές και Επιχειρηματικές Δεξιότητες για την Κυκλική Οικονομία”.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας της Γ’ τάξης του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη σχολική χρονιά, το πρόγραμμα “Girls Go Circular – Ψηφιακές και Επιχειρηματικές Δεξιότητες για την Κυκλική Οικονομία”.

Το ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα στοχεύει στην μείωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ των φύλων, με τον εφοδιασμό 50.000 κοριτσιών, ηλικίας 14-18 ετών, από όλη την Ευρώπη, με ψηφιακές και επιχειρηματικές δεξιότητες έως το 2027. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός διαδικτυακού προγράμματος εκπαίδευσης για την κυκλική οικονομία.

Για την πραγματοποίηση της εργασίας δημιουργήθηκαν ομάδες των 4-5 ατόμων η κάθε μία. Η κάθε ομάδα επέλεξε και ολοκλήρωσε τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω θέματα:

  1. Μέταλλα και η κυκλική οικονομία
  2. Κυκλική οικονομία για έξυπνα κινητά και ηλεκτρονικές συσκευές
  3. Επανεξετάζοντας τα πλαστικά

Η εργασίες έγιναν μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μάθησης –  “Circular Learning Space” – η οποία προσέφερε στους μαθητές/τριες τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε διαφορετικές εκπαιδευτικές ενότητες που βασίζονται στην προσέγγιση της βιωματικής μάθησης, μεταφέροντας γνώσεις και δεξιότητες μέσω ενός διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού βασισμένου σε προκλήσεις.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, πιστοποιήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (EIT RawMaterials), 25 μαθητές και μαθήτριες και επιπλέον 2 μαθητές και 2 μαθήτριες κέρδισαν, μετά από κλήρωση, 1 smartphone και 3 συνδρομές στο ψηφιακό πορτοφόλι Woli.